Olvasási idő: 1’
Magas szintű tudatosságról és önreflexióról tesz tanúbizonyságot, ha egy szervezet szakértőkhöz fordul a konfliktusok megoldása érdekében. Mert segítséget lehet, és érdemes kérni.

Hogyan lehet krízishelyzetben belső dilemmákat kezelni? Egy országosan nehéz, az oktatási intézmények és pedagógusok számára különösen megterhelő időszakban a gödöllői Premontrei iskola a Milestone Intézeten keresztül keresett meg minket, akikkel korábban már dolgoztunk együtt.

Az iskolát fenntartó egyházi rend vezetése fontosnak tartotta a konfliktusok, feszültségek oldását a tanártüntetések idején. A tantestülettel való munkában a Magyar Pszichodráma Egyesület Szociodráma Munkacsoportjának tagjaival a társadalmi viták kezelésére alkalmas szociodráma eszköztárát használtuk. A nagy létszámú ülések során napvilágra kerültek különböző eredetű belső ellentétek, amelyek tisztázásával elősegítettük egymás jobb értését és új normák kialakítását. A kríziskezelés eredményeként olyan irányelvek jöttek létre, amelyek mentén a tanári kar megőrizheti sokszínű gondolkodásmódját és pedagógiai önállóságát, miközben a különböző vélemények nem meghasonlást szülnek, hanem egymás kölcsönös megértésében segíthetnek. A csoportos szociodramatikus mediációban feltárultak a különböző feszültségforrások, kimondásra kerülhettek felkavaró érzések, amelyeket együttérzés, megkönnyebbülés és a vitás kérdések egy részében megegyezések követtek. A folyamatot jól szolgálta a tanárok és rendtagok nehéz dolgokat is bevállaló, szókimondó őszintesége és egymás iránti érzékenysége, figyelmessége. Mindennek következményeként – miközben a különbözőségek megmaradtak – a tanári kar tagjainak lehetősége nyílt tovább lépni az ellentétek okozta válságból.

 

Ez az oldal sütiket használ.